Om Næstved Automobilmuseum

Peder Spandet

Manden bag Næstved Automobil, nostalgi og samler museum, har skabt dette helt unikke museum med alt fra en svunden tid, og er Danmarks største private samling.

Museet blev etableret i 2012 i nogle gamle fabrikshaller i Næstved, og holder åbent fra foråret til efteråret.

Peder Spandet

Lige meget om man interesserer sig for gamle biler, motorcykler, knallerter, landbrugsmaskiner, traktorer, emaljeskilte eller fortidens mange forskellige forretninger, såsom en optiker, biograf, urmager, radio- og TV-forretning, køreskole med daværende teorilokale eller noget helt andet
– ja så findes næsten det hele, på dette unikke museum i Næstved.

Nogle køretøjer er restaurerede men hovedparten er sat ind om de i sin til blev fundet. Alle ting er pæne og ordentlige og giver et ærligt billede af, hvordan det var i de gode gamle dage.

Det er virkelig en rejse tilbage i tiden – en tid der aldrig mere vender tilbage.

Inge og Peder Spandet byder velkommen på Næstved Automobilmuseum.

På museet er der så mange ting at se, at Peder Spandet anbefaler,
at man bruger en hel dag, hvis man ønsker at se det hele.

Museet er fordelt på 3.400 m2 i 3 etager og indeholder hele 175 biler, 100 motorcykler og en masse knallerter, landbrugsmaskiner, fly, værksteder m.v.

Og som nævnt, kan man også opleve en hel gade fra det gamle Præstø med 50 små forretninger fra 1950`erne og meget meget mere.

På museet finder du også en helt unik rød VW 1300, der er gjort vandtæt. Bagi har man skåret et hul og svejst sider på, altså som en slags brønd.

Her er monteret påhængsmotor og bilen blev søsat i 1993, hvor den sejlede rundt og vakte stor opsigt.

Cafe
cafe

Vi har også opført en veteran cafe, hvor mærkeklubber kan holde møder og hvor publikum kan købe lidt at drikke og spise.

Cafeen har plads op til 60 personer ved forskellige arrangementer.

Du kan læse mere om CAFEEN HER.